Holmsland Sogneforening
Holmsland Gymnastik-<br>og Ungdomsforening
Holmsland Idræts- og Kulturcenter
Holmsland.dk
Holmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland Sogneforening

Holmsland Sogneforening - aktuelt.

Senest opdateret 16-06 2021

___________________________________________________________

Juni 2021

Nye ansigter i Sogneforeningens bestyrelse

Så klarede vi Sogneforeningens generalforsamling, forsinket på grund af Corona-situationen, men alligevel med omkring 36 deltagere!
Da Nuka Chemnitz, der har fungeret som sekretær, ikke ønskede genvalg, kom der et nyt ansigt ind i bestyrelsen. Det blev Carsten Grønne, der indtil nu har været suppleant. Der blev også indvalgt to nye suppleanter, Ursula Bækkegaard og Tom Poulsgaard. Vi ønsker de tre nye hjerteligt velkommen. Ved begge valg var der ”kampvalg”. Dejligt, at flere viste lyst til at gå aktivt ind i foreningens arbejde. TAK for det.

Naturligvis blev der på generalforsamlingen fortalt nyt om planer og visioner for Kloster og Holmsland. Det gav en god drøftelse.

Nyt navn til Holmsland Sogneforening?

Under punktet evt. kan man jo diskutere alt, men ikke beslutte noget.
Det udløste livlig debat, da formanden nævnte, at et nyt navn til sogneforeningen var under overvejelse. Det har vist sig, at ordet ”sogneforening” af en del – måske især yngre – mennesker opfattes som en forening for kirkeligt arbejde. Om der skal findes et nyt navn, eller om vi kan finde et godt og sigende slogan, vil bestyrelsen tænke videre over. Vi håber, at mange beboere på Holmsland vil tænke med, så vi kan finde den helt rigtige betegnelse, der viser bredden i sogneforeningens arbejde for alle på Holmsland.

God sommer til alle!

Holmsland Sogneforening

______________________________________

Kære læsere

Nu lysner det!

Vi håber og forventer, at forsamlingsloftet vil blive løftet, så vi kan være flere sammen og igen mødes – med påpasselighed og respekt for Corona-reglerne.
Den 29. maj vil den første HOLMSLAND SOMMERFEST blive fejret. Naturligvis er Corona-sikkerhed tænkt med. Programmet ser rigtig godt ud med indhold for både unge og gamle og dem midt i mellem!
Grundlovsdag (den 5. juni) vil der blive holdt grundlovsmøde hos Jeanette og Sjoerd Both.Vi satser på fint vejr, så mødet kan holdes i deres skønne have.
Motionsgrupper og træning er i gang igen. I kirkerne kan vi atter synge med på salmerne.
Og allervigtigst: Det lysner for Kloster og hele Holmsland.
Vi har fået en enestående chance: Vi kan alle være med til at udarbejde en helhedsplan for vores område og gøre det til et endnu bedre sted at bo i. Hans Jørn Sørensen og Dorthe Krogsgaard skriver her i bladet mere om planerne, og hvordan vi kan deltage i dem.
Sogneforeningen håber, at I ikke vil holde jer tilbage, men være med i planlægningen. Måske er det lige din idé, der får det store billede til at falde på plads!
Sogneforeningen ønsker alle en skøn sommer med en passende blanding af sol og varme, grøderegn – og god vind, for vi er jo i Vestjylland.

Bodil Hindsholm Hansen

__________________________________________________________________________________________________

design, programming and webhosting by Apollomedia