Holmsland Sogneforening
Holmsland Gymnastik-<br>og Ungdomsforening
Holmsland Idræts- og Kulturcenter
Holmsland.dk
Holmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland SogneforeningHolmsland Sogneforening

Holmsland Sogneforening - aktuelt.

Senest opdateret 04-08 2021

__________________________________________________________

Kære læsere.

Vore forventninger er spændt – og spændingen drejer sig ikke kun om jule-aften, for der sker så meget nyt på Holmsland.
Byggeriet af rundkørslen er i god gang, så vi kan håbe på snart at få en mere lempelig trafikafvikling.
Der har været holdt rejsegilde på den første etape af husene på Ragna Tangs Plads, hvor bygherren fra Stauningshus viste rundt i de to forskellige typer ældrevenlige boliger, der indgår i projektet. Både kommende lejere til denne etape og til næste etape fulgte interesseret med rundt.
På Daglibrugsens tidligere hjørnegrund er der gravearbejder i gang. Ligeledes på Klostervej 1, hvor hækken dog stadig skærmer af for vore nysgerrige blikke.
Men altså 1 rundkørsel og 3 byggepladser til nye boliger + ”det løse” i vores lille by! Vi håber, det både giver lyst og mulighed for boligskift hos Holmslands borgere og meget gerne også tilflytning af nye folk udefra.
Men før vi når frem til alt dette nye og spændende, skriver vi nok 2022, så allerførst vil vi fejre advent og jul. Ingen ved, hvordan pandemien vil udvikle sig, og om det kommer nye restriktioner. Men vi kan da håbe… Sogneforeningen vil sammen med alle andre håbe på, at vi kan fejre advent og jul så tæt på normale vilkår som muligt, og vi ønsker alle Sognebladets læsere
en glædelig jul og et lykkeligt nytår 2022.

Bodil Hindsholm Hansen

______________________________________

Juni 2021

Nye ansigter i Sogneforeningens bestyrelse

Så klarede vi Sogneforeningens generalforsamling, forsinket på grund af Corona-situationen, men alligevel med omkring 36 deltagere!
Da Nuka Chemnitz, der har fungeret som sekretær, ikke ønskede genvalg, kom der et nyt ansigt ind i bestyrelsen. Det blev Carsten Grønne, der indtil nu har været suppleant. Der blev også indvalgt to nye suppleanter, Ursula Bækkegaard og Tom Poulsgaard. Vi ønsker de tre nye hjerteligt velkommen. Ved begge valg var der ”kampvalg”. Dejligt, at flere viste lyst til at gå aktivt ind i foreningens arbejde. TAK for det.

Naturligvis blev der på generalforsamlingen fortalt nyt om planer og visioner for Kloster og Holmsland. Det gav en god drøftelse.

design, programming and webhosting by Apollomedia